Dimenze: vysoká kultura

První identifikovanou osu v prostoru kulturní spotřeby lze asociovat s tradičním vymezením vysoké kultury. Přestože mnozí hovoří o zániku významu této kategorie v dnešní společnosti, rozdíly ve vkusu současných maturantů tuto tezi nemohou podpořit. Připomínáme přitom, že do analýzy nebyly vloženy žádné předpoklady o tom, jaké rozdíly jsou důležité. Štepící linie byly identifikovány empiricky, na základě odpovědí respondentů.

Charakteristiky dimenze vysoké kultury:

Pokud nevidíte mapu, Váš prohlížeč nejspíše neumí zobrazovat obrázky typu SVG. Zkuste použít jiný, např. Google Chrome.

Dimenze: národní x kosmopolitní kultura

Další osa představuje střet mezi dvěma orientacemi. Na jedné straně stojí zaměření na současnou mladou kosmopolitní kulturu tak, jak ji reprezentují seriály a filmy angloamerické produkce, popřípadě populární fantasy literatura. Na druhé straně pak nalezneme upřednostňování českých titulů, přičemž tito respondenti také častěji deklarují, že v kultuře hledají spíše vzdělání než zábavu.

Pokud nevidíte mapu, Váš prohlížeč nejspíše neumí zobrazovat obrázky typu SVG. Zkuste použít jiný, např. Google Chrome.
Zobrazit detailní mapu (v PDF)
Zobrazit legendu k mapě (v PDF)
< předchozí další >